Get Adobe Flash player
תזונה בגיל השלישי

מבוגרים בגיל השלישי חשופים למחסור קלורי ולמרכיבי מזון כמו:חלבון, ויטמינים (בעיקר ויטמינים מקבוצת B, B12 בפרט, חומצה פולית, ויטמין D וויטמין E) ומינרלים (בעיקר אבץ וסידן).

הסיבות לכך שונות.


שינויים הקשורים בבריאות:

ירידה במצב תפקודי , ירידה במצב קוגניטיבי, ירידה בתאבון, מחלות שונות, שימוש בתרופות, ירידה בספיגה במערכת העיכול, בעיות לעיסה, בעיות בליעה, שינויים בטעם וריח.


שינויים במצב החברתי:

ירידה במצב כלכלי - שימוש במצרכי מזון בסיסיים ולא מגוונים פחות בשר, ירקות ופרות.
אובדן בן זוג, דיכאון, פחות מבשלים.

מומלץ להישקל מדי פעם ולראות אם יש ירידה במשקל שהיא לא מכוונת – קשור בדר"כ לירידה במצב בריאותי או קוגניטיבי, לקחת בדיקות דם לויטמין B12 וחומצה פולית, לשים לב לירידה במצב הרוח.


ההמלצות מבחינה תזונתית:

• לאכול ארוחות מגוונות.
• לאכול 3 ארוחות עיקריות. וארוחות ביניים קטנות.
• ניתן להעזר בשירות משלוחים. כדי להמנע מסחיבה של מוצרי המזון.
• לדאוג לתפריט שכולל פרות וירקות מגוונים. ניתן לצרוך כטרי (אפשר סלט או מיץ) וגם כמבושל.
• לאכול מזון עם איכות תזונתית גבוהה: חלבון, ויטמינים, מינרלים, סיבים. ופחות קלוריות "ריקות" שתייה ממותקת, ממתקים, עוגיות וחטיפים.
• לדאוג לשתיה מספקת במשך היום.
• רצוי לשמור על משקל יציב בעודף משקל קל.
• במידת הצורך להוסיף תוספים של ויטמינים ומינרלים או העשרות מזון.


רתם מאיר דיאטנית

 

לחזרה לדף מאמרים מקצועיים לחץ כאן

מבוגרים בגיל השלישי חשופים למחסור קלורי ולמרכיבי מזון כמו:חלבון, ויטמינים (בעיקר ויטמינים מקבוצת B, B12 בפרט, חומצה פולית, ויטמין D וויטמין E) ומינרלים (בעיקר אבץ וסידן).

הסיבות לכך שונות.


שינויים הקשורים בבריאות:

ירידה במצב תפקודי , ירידה במצב קוגניטיבי, ירידה בתאבון, מחלות שונות, שימוש בתרופות, ירידה בספיגה במערכת העיכול, בעיות לעיסה, בעיות בליעה, שינויים בטעם וריח.


שינויים במצב החברתי:

ירידה במצב כלכלי - שימוש במצרכי מזון בסיסיים ולא מגוונים פחות בשר, ירקות ופרות.
אובדן בן זוג, דיכאון, פחות מבשלים.

מומלץ להישקל מדי פעם ולראות אם יש ירידה במשקל שהיא לא מכוונת – קשור בדר"כ לירידה במצב בריאותי או קוגניטיבי, לקחת בדיקות דם לויטמין B12 וחומצה פולית, לשים לב לירידה במצב הרוח.


ההמלצות מבחינה תזונתית:

• לאכול ארוחות מגוונות.
• לאכול 3 ארוחות עיקריות. וארוחות ביניים קטנות.
• ניתן להעזר בשירות משלוחים. כדי להמנע מסחיבה של מוצרי המזון.
• לדאוג לתפריט שכולל פרות וירקות מגוונים. ניתן לצרוך כטרי (אפשר סלט או מיץ) וגם כמבושל.
• לאכול מזון עם איכות תזונתית גבוהה: חלבון, ויטמינים, מינרלים, סיבים. ופחות קלוריות "ריקות" שתייה ממותקת, ממתקים, עוגיות וחטיפים.
• לדאוג לשתיה מספקת במשך היום.
• רצוי לשמור על משקל יציב בעודף משקל קל.
• במידת הצורך להוסיף תוספים של ויטמינים ומינרלים או העשרות מזון.


רתם מאיר דיאטנית

 

לחזרה לדף מאמרים מקצועיים לחץ כאן